fbpx

Niskotłuszczowe produkty bogate w białko to dobry sposób na syty posiłek bez spożycia dużej ilości kalorii. Wszyscy wiemy, że białko jest istotną częścią zdrowej i zbilansowanej diety.

Często jednak bywa tak, że produkty z dużą zawartością białka zawierają również sporo tłuszczu, a co za tym idzie – dodatkowych kalorii.

Zatem co jeść żeby nasza dieta było bogata w białko, a jednocześnie by nie podwyższać poziomu tłuszczu w diecie?
Poniżej przedstawiam kilka produktów pochodzenia zwierzęcego ale także roślinne, które pozwolą Wam zaspokoić dzienne zapotrzebowanie na białko.

1. Białe ryby

Zdecydowana większość białych ryb jest bardzo chuda – są doskonałym źródłem białka. Mają w sobie mniej niż 3 gramy tłuszczu, około 20-25 gramów białka i 85-130 kalorii na 100 gramów gotowanej ryby.Dorsz, plamiak, mintaj, flądra, halibut oraz tilapia to ryby o niskiej zawartości tłuszczu. Niestety białe ryby na ogół mają tylko 10-25% tłuszczów omega-3, w przeciwieństwie do np. łososia czerwonego czy kiżucza, które są tłuste i wysokokaloryczne. Dlatego warto jeść oba rodzaje ryb.

2. Białe mięso

Porcja 100 gramów kurczaka lub indyka ma około 25 gramów białka. Jeżeli wybierzemy drób ze skórą, porcja 100 gramów ma 200 kalorii i 8 gramów tłuszczu, podczas gdy ta sama ilość bez skóry ma 165 kalorii i tylko 3,5 grama tłuszczu.
Oczywiście ważny będzie też sposób przyrządzenia mięsa, gotowanie, duszenie czy w piekarniku będą najlepszą opcją. Jednak smażenie na małej ilości tłuszczu też jest dopuszczalne jeżeli wliczymy ten tłuszcz w nasz bilans kaloryczny

3. Produkty mleczne

Nabiał również może być źródłem niskotłuszczowego białka w diecie. Produkty jak twaróg czy serek wiejski zawierają w granicach 10-20 g białka na 100 g. Dodatkowo wymieniony przez na skyr (jogurt typu islandzkiego) również świetnie się nada. Dlatego jeżeli nie mamy żadnych nietolerancji czy alergii pokarmowych związanych z nabiałem, jak najbardziej część naszego dziennego zapotrzebowania możemy uzyskiwać z ww. produktów.

4. Rośliny strączkowe

Sucha fasola, groch i soczewica stanowią podgrupę roślin strączkowych. Średnio 8 gramów białka na 1/2 szklanki (100 gramów) ugotowanych warzyw. Warto wspomnieć również o innych korzyściach, jakie niesie za sobą spożywanie roślin strączkowych. Pomimo, że są to niskotłuszczowe produkty bogate w białko, to również mają wysoką zawartość błonnika.
Produkty zawierające błonnik możę korzystnie wpłynąć na twoje zdrowie np. poprzez obniżenie poziomu cholesterolu LDL, ale również przez zapewnienie dodatkowej sytości.

PODSUMOWANIE

Jak widać, niskotłuszczowe produkty bogate w białko można często spotkać w naszej kuchni.
Jeżeli zależy Ci na maksymalnej podaży białka kosztem niewielkiego nakładu kalorii, rozważ umieszczenie większej ilości takich produktów w swojej diecie.

Jeżeli potrzebujesz pomocy w osiągnięciu wymarzonej sylwetki sprawdź moją ofertę jak i pozostałe wpisy na blogu

MOGĘ CI POMÓC

Wojciech Żyłka

Wojciech Żyłka

Trener personalny

Copyright © 2020 Wojciech Żyłka Wysportowany - Trener personalny Katowice