fbpx

JAK SCHUDNĄĆ NIE LICZĄC KALORII

Chcesz pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej ale nie do końca chcesz się od razu rzucać na „głęboką wodę odchudzania” i ważyć jedzenie czy skrupulatnie liczyć kalorie?

W takim razie mam dla Ciebie rozwiązanie!

W takim razie mam dla Ciebie rozwiązanie!

O ile pewna kwestia chudnięcia pozostaje bez zmian jak to, że potrzebujemy być w deficycie kalorycznym (przyswajać mniej kalorii niż ich spalamy) to już samych sposobów na spełnienie tego warunku jest mnóstwo. Tym razem pominiemy aspekt aktywności fizycznej a zajmiemy się naszym żywieniem.

Poniżej znajdziesz parę przydatnych porad, których wdrożenie pomoże Ci osiągnąć ww. deficyt kaloryczny a co za tym idzie zgubić trochę zbędnych kilogramów.

PORANNY POST

Zjedz swój pierwszy posiłek parę godzin później

Zwykło się mówić, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia ale jak już ostatnio pisaliśmy – nie koniecznie jest to z prawdą. Jeżeli jesteś osobą, która zaraz po przebudzeniu nie do końca ma ochotę jeść śniadanie a robi to jedynie z przyzwyczajenia i dawno wpojonej nauki to polecamy spróbować przesunąć czas pierwszego posiłku o kilka godzin (2-3) w zależności od możliwości i potrzeb organizmu. 

W taki sposób zmniejszamy nasze okno żywieniowe a co za tym idzie czas kiedy dostarczamy kalorie a po warunkiem, że nie nadrobimy tej różnicy w późniejszych posiłkach to w prosty sposób zwiększamy nasze szanse na ww. deficyt kaloryczny. Nie ma co się stresować zagłodzeniem, nasze ciało przez te parę godzin sobie poradzi – w końcu każdy kilogram tkanki tłuszczowej to około 7500 kcal. Płyny możemy śmiało przyjmować!

*Jest to porada kierowana do osób nie pracujących ciężko fizycznie a bardziej pracowników biurowych czy osób po prostu mniej aktywnych w porannych godzinach. 

PŁYNNA ENERGIA

Nie pijemy NIC co ma kalorie!

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy ile może zaoszczędzić kalorii stosując się do tej porady. Usuwamy z naszej diety wszelkie soki – te świeżo wyciskane jak i te z kartonika, wszystkie napoje słodzone jak Cola, 7up, Mirinda, Nestea itp. Nie pijemy słodzonych kaw, herbat niezależnie czy jest to cukier biały, brązowy czy miód. KAŻDY NAPÓJ mający wartość energetyczną czyli kalorie wyrzucamy z naszego jadłospisu.

Dlaczego? Takie produkty dostarczają nam kalorie jednak nie zaspokajają naszego uczucia sytości. Przez co dużo łatwiej przekroczyć dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Dodatkowo wysoka zawartość cukrów wpływa na skoki insulinowe, które będą utrudniały nam kontrole podaży jedzenie przez nadmierne odczuwanie głodu.

Ograniczamy nasze płyny do wody, nie słodzonych kaw i herbat (słodziki są dopuszczalne) jak i napoje typu zero w rozsądnej ilości. 

PŁYNNA ENERGIA

Nie pijemy NIC co ma kalorie!

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy ile może zaoszczędzić kalorii stosując się do tej porady. Usuwamy z naszej diety wszelkie soki – te świeżo wyciskane jak i te z kartonika, wszystkie napoje słodzone jak Cola, 7up, Mirinda, Nestea itp. Nie pijemy słodzonych kaw, herbat niezależnie czy jest to cukier biały, brązowy czy miód. KAŻDY NAPÓJ mający wartość energetyczną czyli kalorie wyrzucamy z naszego jadłospisu.

Dlaczego? Takie produkty dostarczają nam kalorie jednak nie zaspokajają naszego uczucia sytości. Przez co dużo łatwiej przekroczyć dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Dodatkowo wysoka zawartość cukrów wpływa na skoki insulinowe, które będą utrudniały nam kontrole podaży jedzenie przez nadmierne odczuwanie głodu.

Ograniczamy nasze płyny do wody, nie słodzonych kaw i herbat (słodziki są dopuszczalne) jak i napoje typu zero w rozsądnej ilości. 

MAŁY MORDERCA

Unikamy wszelkiego rodzaju przekąsek pomiędzy posiłkami

Morderca… Twoich rezultatów, czyli przekąski. Małe dodatkowe kalorie, o których często zapominamy ale nasz bilans kaloryczny już nie. Dlatego skup się tylko na wyznaczonej ilości posiłków. Niezależnie ile ich wybierzesz: 2,3,4 czy 5 w ciągu dnia. To tylko wtedy dostarczasz Twojemu organizmowi pożywienie.  

Żadnych „jeden nie zaszkodzi”, „nie wypada nie spróbować” itp. Niezależnie czy będą to zdrowe przekąski czy te mniej to mają kalorie a jeżeli ich nie liczysz to lepiej będzie z nich zrezygnować. 

ROZMIAR MA ZNACZENIE

Używaj mniejszych talerzy i misek

O ile ta rada może Ci się wydawać banalna czy bez sensu. To najpierw odpowiedz sobie na pytanie ile razy nałożyłaś/nałożyłeś sobie za dużo jedzenia tylko dlatego, że była taka możliwość a zjadłaś/zjadłeś całą zawartość talerza tylko dlatego, że szkoda Ci było wyrzucić jedzenia a nie z powodu odczuwania głodu.

No własnie….

Dlatego w ten prosty sposób możemy ograniczyć możliwość przejadania się a najgorsze co może się zdarzyć to będziemy musieli się przejść po dokładkę. 

ROZMIAR MA ZNACZENIE

Używaj mniejszych talerzy i misek

O ile ta rada może Ci się wydawać banalna czy bez sensu. To najpierw odpowiedz sobie na pytanie ile razy nałożyłaś/nałożyłeś sobie za dużo jedzenia tylko dlatego, że była taka możliwość a zjadłaś/zjadłeś całą zawartość talerza tylko dlatego, że szkoda Ci było wyrzucić jedzenia a nie z powodu odczuwania głodu.

No własnie….

Dlatego w ten prosty sposób możemy ograniczyć możliwość przejadania się a najgorsze co może się zdarzyć to będziemy musieli się przejść po dokładkę. 

SIŁA WARZYW

Zjadaj przynajmniej jedną dużą sałatkę/porcję warzyw dziennie

Warzywa są super – koniec i kropka. Powinny znajdować się w każdej diecie a podczas diety odchudzającej tym bardziej – wysoki poziom antyoksydantów, mikroelementów czy błonnika. Dlatego kolejną radę jest abyś jadła/jadł przynajmniej jedną dużą porcje warzyw. Warzywa poza nielicznymi jak ziemniaki, bataty, awokado są bardzo nisko kaloryczne. Pozwala to aby nasz posiłek miał dużą objętość a nieznaczną kaloryczność  dzięki czemu posiłek będzie dużo lepiej wyglądał jak i będzie bardziej sycący. Ponadto jest ich tyle, że każdy znajdzie coś dla siebie. 

Jeden taki posiłek dziennie pozwoli zaoszczędzić nam sporą ilość kalorii jak i nasycić oczy jak i nasze żołądki na dłuższy czas. Oczywiście nie mówimy tutaj o samej „zieleninie” warto dodać jakieś źródła białka jak mięsa czy ryby. Dodatkowo zdrowe źródła tłuszczy jak olej z pestek dyni, oliwę oliwek czy ww. awokado. 

Podsumowanie

Niestety muszę zaznaczyć, że ten krótki poradnik nie gwarantuje 100% sukcesu gdyż nadal w Twoim przypadku może być wiele innych błędów żywieniowych czy problemów zdrowotnych, które również wpływają na efektywność ww. porad – a to dopiero możemy stwierdzić po wnikliwej konsultacji. Jednak z  doświadczenia w pracy z ludźmi jakie posiadam wiem, że wyeliminowanie pewnych błędów przez wdrożenie powyższych porad postawi Cie na bardzo dobrej drodze do osiągnięcia wymarzonej sylwetki!

Jeżeli potrzebujesz więcej pomocy w osiągnięciu wymarzonej sylwetki sprawdź moją ofertę jak i pozostałe wpisy na blogu

MOGĘ CI POMÓC

Wojciech Żyłka

Wojciech Żyłka

TRENER PERSONALNY KATOWICE

Wojciech Żyłka

Wojciech Żyłka

TRENER PERSONALNY KATOWICE

Copyright © 2019 Wojciech Żyłka Wysportowany - Trener personalny Katowice